در آزمایشی توسط spivey و همکارانش ، حرکات چشم شرکت کنندگان

کم شنوایی هنگامی که موضوعات نمایش داده شده در مقابلشان دستکاری میشد، تعقیب شد. صفحه نمایش ممکن بود شامل یک سیب تنها بر روی یک حوله باشد (که در آن فرد فقط یک مرجع قابل دسترس برای سیب داشت) یا دو سیب که یکی از آنها یر روی حوله بود (که در آن فرد دو مرجع قابل دسترس برای سیب داشت). صفحه نمایش همیشه شامل یک حوله خالی و یک جعبه خالی نیز بود (این آزمایش در فصل 4 مورد بحث قرار گرفت).

اطلاعات حرکت چشم نشان داد که محتوای بینایی دارای یک اثر آنی میباشد بر اینکه چگونه متریال واژگانی درون یک تجزیه نحوی ترکیب میشود. در صفحه نمایش با یک مرجع، شرکت کنندگان وقتی که به جمله 40a گوش میکنند در ابتدا 

بیماری گوش میانی به حوله خالی نگاه میکنند که نشان میدهد آنها بطور اولیه عبارت قیدی مبهم در 40a را بعنوان یک مرجع برای سیب تفسیر کردند. این اختلاف با نمایش دو مرجع (که در آن دو سیب وجو داشت و فقط یکی از آنها بر روی حوله بود) مشاهده نگردید. چراکه در آنها، on the towel ابتداً بعنوان تعدیل گر apple در نظر گرفته شد وبه آنها اجازه داد که به سرعت بین دو مرجع احتمالی یکی را انتخاب نمایند.

یک موضوع جالب ولی غیر مرتبط با جنبه بینایی این آزمایش این واقعیت است که

سمعک چیست هنگام شنیدن جمله 40a ، شرکت کنندگان قادر به شیفت (shift) از یک معنی مقصد عبارت قیدی به تفسیر تعدیل گر به محض شنیدن in the box بودند. این همان معنی shift است که خردسالان قادر به انجام آن نیستند.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها